تبلیغات
وبلاگ شخصی رسول حسین زاده - مفهوم شبکه های اجتماعی ...
وبلاگ شخصی رسول حسین زاده
مقالات متنوع
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سلام دوستان عزیز
به وبلاگ خودتان خوش آمدید .
امیدوارم از این وبلاگ خوشتان آمده باشد
و ساعات خوشی را سپری کرده باشید .
در این وبلاگ مطالب متنوعی همچون
مقالات کامپیوتر ( اینترنت , شبکه
ویندوز , نرم افزار , سخت افزار
تحقیق های رشته کامپیوتر )
طنز , اس ام اس , مقالات علمی پزشکی
فلسفی ,تست های روانشناسی
تلفن همراه , عکس های جالب و ....
وجود دارد .
لطفا من را از نظرات خود بهرمند سازید .
با تشکر

r.hosseinzadeh89@yahoo.com

مدیر وبلاگ : رسول حسین زاده
نظرسنجی
نظر شما درمورد این وبلاگ چیست؟






Social Network Service یک سرویس برخط, پلتفرم یا یک وبسایت اینترنتی است که سعی دارد تا ساخت یک شبکه اجتماعی یا رابطه‌های اجتماعی را که توسط کاربرانش انجام می‌شود (مانند اشتراک علایق, فعالیت ها, پیشینه ها و رابطه‌های زندگی واقعی) را تسهیل بخشد. این شبکه اصولاً شامل توصیف هر کاربر به صورت یک Profile به همراه پیوند شخصی و بسیاری از سرویس های اضافی می باشد. اکثر جوامع اجتماعی بر پایه Web می‌باشند و سرویس های خود را به ازای استفاده از اینترنت ارایه می دهند. دسته اصلی این سرویس, شبکه هایی است که شامل دسته بندی مکانی (مانند مکان تحصیل قبلیشبکه های اجتماعی

و هم کلاسی ها), ایده اتصال با دوستان (معمولا با استفاده از صفحه هایی که در مورد خود می نویسند) و سیستم پیشنهادی بر اساس واقعیت می باشد. معروف ترین شبکه ها, مجموعه ای از این قابلیت ها را در کنار هم فراهم می سازند. مانند شبکه های امریکایی Facebook, Google+ , Twitter که بزرگترین ها در دنیا هستند و یا Nexopia در کانادا, ‌Badoo و Bedo در لتوانی, Hi5 و Hyves در هلند, iWiW در مجارستان یا Tagged و Tuenti در اسپانیا. مهندسان در حال طراحی استانداردی هستند که این سرویس های گوناگون را معتبرسازی کنند و از کپی برداری و شباهت بی مورد آن ها بکاهند.

ابزارهای نوعی و پایه

سایت های شبکه های اجتماعی (SNSs) قابلیت های گوناگونی را به اشتراک می گذارند و افراد اجازه ساخت نمایه های (Profile) عمومی و نیمه عمومی و ایجاد لیست های گوناگون را دارند. اصلی ترین این ابزارها, نمایه های آشکار به همراه لیستی از “دوستان” می باشد که “دوستان”, ممکن است کاربرانی از خود شبکه باشند و یا در شبکه موجود نباشند. در یکی از مقاله های معتبر منتشر شده در این زمینه, Profile, صفحه ای است شخصی که با پاسخ به یک سری از سوال های مشخص مانند نام و پیشه, شغل, سن, تحصیلات,‌علایق و دیگر خصوصیات, تولید می شود. تعدادی از سایت ها به کاربران اجازه بارگزاری عکس و فایل های چند رسانه ای به نمایه ها را می دهند و بدین ترتیب می توان صفحه های بهتری را طراحی کرد. به عنوان مثال Facebook در این امر پیشرو بوده است و حتی کاربر می تواند برنامه های ساخته شده توسط سایت را نیز به نمایه خود اضافه کند. ارسال پست, جست و جو با فیلترهای گوناگون, به اشتراک گذاری و ارسال دیدگاه, نمونه ی دیگری از این قابلیت ها می باشد. برای امنیت بیشتر کاربران و حفظ حریم شخصی, سایت ها ابزار کنترل بر روی کلیه اطلاعات را فراهم ساخته اند تا بتوان مشخص کرد که چه کسی می تواند چه اطلاعاتی را مشاهده کند.

ابزارهای اضافی

بعضی از سایت های اجتماعی خصوصیات بیشتری دارند. مانند توانایی ساخت گروه, بارگزاری و اشتراک ویدیو و بحث در مورد موضوعی خاص در مکانی مشخص. علاوه بر این, گرایش های جدیدی مانند دسته بندی مطالب بر اساس موقعیت جغرافیایی و شبکه های اجتماعی توسط موبایل و تبلت نیز به وجود آمده است. Facebook و +Google در هر دسته بندی پیشرو بوده اند.

The things you share are things that make you look good, things which you are happy to tie into your identity. —Hilary Mason, chief data scientist, bitly, VentureBeat, 2012

تحقیقات بسیار سطح بالاتری نیز در حال انجام است. استفاده از مفهوم پردازش ابری با شبکه های اجتماعی یکی از این زمینه ها است و کمپانی های بزرگ در حال یکسان سازی چاره و تکنولوژی های بیزینسی با این شبکه ها هستند. در نتیجه, می توان مشاهده کرد که افراد شبکه ها, به صورت سنتی دوست یابی به یکدیگر متصل نمی شوند و بر اساس نیازهای اجتماعی و کاری با یکدیگر در تماسند. Linkedin نمونه ای از این سیستم نوین است. Foursquare و Gowalla  شبکه هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی لحظه ای کاربران است که توسط گوشی یا تبلت کاربران کار می کند و تجربیات آن ها را در مورد مکان های متفاوت به اشتراک می گذارد. شبکه های اجتماعی علمی نیز موجود می باشند که کاربران در آن به اشتراک مطالب علمی و آموزشی و کاریابی مشغولند.

مدل درآمد زایی شبکه های اجتماعی با یکدیگر متفاوت است. تعدادی حق عضویت ماهانه یا سالانه دریافت می کند و در عوض شبکه هایی مانند Facebook و +Google رایگان هستند و درآمد آن ها از طریق فروش تبلیغات برخط است. هرچه تعداد کاربران شبکه بیشتر باشد نحوه درآمدزایی آن متفاوت و مدل ریاضی پیچیده تری دارد.

social networking mind map

در انتها می توان گفت که شبکه های اجتماعی, عصر جدید تبادل اطلاعات هستند و مفاهیم بسیار زیادی در این زمینه برای یادگیری و تحقیق وجود دارد.





نوع مطلب : شبکه، 
برچسب ها : شبکه، شبکه های اجتماعی، مفهوم شبکه های اجتماعی،
لینک های مرتبط :
رسول حسین زاده
چهارشنبه 22 آذر 1391
چهارشنبه 18 مرداد 1396 05:52 ب.ظ
A fascinating discussion is definitely worth comment.
There's no doubt that that you ought to publish more on this issue, it might not be a taboo matter but usually folks don't speak about these
topics. To the next! Best wishes!!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




پیوند روزانه
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
آگهی رایگان - آگهی رایگان
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای وبلاگ شخصی رسول حسین زاده محفوظ است