تبلیغات
وبلاگ شخصی رسول حسین زاده - معجزه این رژیم غذایی را در سلامتی بدن ببینید ...
وبلاگ شخصی رسول حسین زاده
مقالات متنوع
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سلام دوستان عزیز
به وبلاگ خودتان خوش آمدید .
امیدوارم از این وبلاگ خوشتان آمده باشد
و ساعات خوشی را سپری کرده باشید .
در این وبلاگ مطالب متنوعی همچون
مقالات کامپیوتر ( اینترنت , شبکه
ویندوز , نرم افزار , سخت افزار
تحقیق های رشته کامپیوتر )
طنز , اس ام اس , مقالات علمی پزشکی
فلسفی ,تست های روانشناسی
تلفن همراه , عکس های جالب و ....
وجود دارد .
لطفا من را از نظرات خود بهرمند سازید .
با تشکر

r.hosseinzadeh89@yahoo.com

مدیر وبلاگ : رسول حسین زاده
نظرسنجی
نظر شما درمورد این وبلاگ چیست؟






12rejim



برای شروع، به مدت چند روز غذاهایی را که می خورید یادداشت کنید. سپس تغییرات مورد نظر را ایجاد کنید. هدفتان دریافت 2000 کالری در روز باشد. دریافت کالری لازم تا حد زیادی بستگی به بدن و میزان فعالیت شما دارد.

رژیم سالمی به نام برنامه غذایی دش DASH اصلا سخت نیست اما باید تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید.


رژیم غذایی دش به کاهش فشار خون و کلسترول بدن کمک کرده و برای سلامت قلب مفید است. در واقع واژه انگلیسی دش (DASH ) مخفف Dietary Approaches to Stop Hypertension به معنی رویکردهای غذایی برای متوقف ساختن فشار خون بالا (هایپرتنشن) است.

حتی اگر فشار خون بالا ندارید، به این رژیم غذایی با ارزش نگاهی بیندازید چرا که می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند چون شیوه ای برای تغذیه سالمتر است. با این رژیم قرار نیست گرسنگی بکشید. مقدار زیادی سبزیجات، میوه و لبنیات کم چرب مصرف می کنید و دریافت چربی، کلسترول و شیرینی جات را کاهش می دهید:

1- مصرف نمک را کاهش دهید

نمک زیاد باعث تجمع و احتباس مایعات در بدن میشود. این تجمع مایعات در بدن به قلب فشار اضافی وارد میکند. با رژیم غذایی دش سدیم دریافتی خود را به 1500 تا 2300 میلی گرم در روز میرسانید (بسته به سن، نژاد، وضعیت سلامتی و پزشکی هر فرد). در اینجا چند روش برای کاهش مصرف نمک ارائه شده است:

- ادویه ها و غذاهای بدون سدیم انتخاب کنید

- مراقب غذاهایی که به صورت ترشی، دودی و شور مصرف میکنید باشید

- غذاهای فراوری شده را محدود کنید. اغلب این غذاها مملو از سدیم هستند

2- غلات کامل مصرف کنید

مصرف غلات کامل مانند نان تهیه شده از آرد کامل (به جای آرد تصفیه شده)، برنج قهوه ای، غلات صبحانه تهیه شده از غلات کامل، جوی دو سر، رشته و ماکارونی تهیه شده از آرد کامل و ذرت روش خوبی برای دریافت فیبر است. برخی از انواع فیبر به کاهش کلسترول کمک می کنند و همچنین مدت بیشتری به شما احساس سیری می دهند.

برای داشتن یک رژیم غذایی حاوی 2000 کالری در روز: شش تا هشت سهم در روز بخورید. هر سهم شامل یک تکه نان (به اندازه نان تست)، 28 گرم غلات خشک یا نصف فنجان رشته یا ماکارونی پخته تهیه شده از آرد کامل ، برنج یا جوی دو سر (حدود نصف توپ بیسبال) است.

3- بشقاب خود را پر از سبزیجات کنید

سبزیجات فیبر، ویتامین و مواد معدنی زیادی در اختیار شما قرار میدهند در حالی که کالری یا چربی زیادی ندارند و برای کنترل فشار خون بسیار مناسبند. چهار تا پنج سهم سبزیجات در روز مصرف کنید. هر سهم نصف فنجان سبزیجات خام یا پخته، یک فنجان سبزیجات برگی خام یا نصف فنجان آب سبزیجات است. مصرف سبزیجات را با افزودن سالاد به نهار یا شام خود شروع کنید.

4- میوه را فراموش نکنید

میوه مقدار زیادی فیبر و ویتامین در اختیار شما قرار داده و برای قلبتان بسیار مفید است. بسیاری از میوه ها پتاسیم و منیزیم دارند که فشار خون را کاهش میدهد. چهار تا پنج سهم میوه در روز مصرف کنید. یک سهم به اندازه یک سیب یا پرتقال متوسط یا نصف فنجان میوه کنسروی، تازه یا یخ زده است. نصف فنجان اب میوه یا یک چهارم فنجان میوه خشک نیز یک سهم محسوب میشود. موز یا توتها را به غلات صبحانه خود اضافه کنید یا به عنوان دسر میوه مصرف کنید.

5- مقداری ماست بخورید

غذاهای لبنی کم چرب یا بدون چربی منابع خوبی برای کلسیم و پروتئین هستند که کمک میکنند فشار خونتان در حد سالم بماند. سه سهم در روز لبنیات مصرف کنید. شیر بدون چربی یا کم چرب (1 درصد چربی)، دوغ بدون چربی و پنیر کم چرب یا بدون چربی بخورید. ماست کم چرب یخ زده نیز خوب است. یک سهم معادل یک فنجان ماست یا شیر یا 40 گرم پنیر (تقریبا به اندازه سه حبه قند) است.

5- ماهی و گوشت بدون چربی بخورید

در این رژیم میتوانید گوشت قرمز بخورید اما باید بدون چربی باشد. گوشت قرمز منبع خوبی برای پروتئین و منیزیم است. ماهی و مرغ بدون پوست نیز در این رژیم قرار دارند. تعداد سهم گوشت و ماهی مصرفی خود را به 6 سهم یا کمتر در روز محدود کنید. هر سهم برابر با 28 گرم گوشت قرمز پخته، ماهی یا ماکیان و یا یک عدد تخم مرغ است. نباید در یک وعده غذایی بیشتر از 85 گرم گوشت قرمز مصرف کنید. زرده تخم مرغ را نباید بیشتر از چهار بار در هفته مصرف کنید.

6- حبوبات و مغزهای گیاهی بخورید

حبوبات، مغزهای گیاهی و تخمه ها سرشار از منیزیم، پتاسیم و فیبر هستند. گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش خطر بیماریهای قلبی کمک میکند. 5 سهم در هفته میتوانید از این مواد غذایی مصرف کنید. هر سهم برابر با یک سوم فنجان مغزهای گیاهی، 2 قاشق غذات خوری تخمه یا نصف فنجان نخود یا لوبیای خشک پخته است. یک مشت تخمه یا مغزهای گیاهی میان وعده بسیار خوبی است. میتوانید لوبیا یا نخود را به سالاد یا سوپ خود بیفزایید.

7- مصرف روغنها و چربیها را کاهش دهید

چربی زیاد کلسترول را بالا برده و احتمال بیماری قلبی را افزایش میدهد. در رژیم غذایی دش مصرف چربی و روغن به دو تا سه سهم در روز محدود می شود. هر سهم برابر با یک قاشق چای خوری روغن مارگارین یا گیاهی، یک قاشق غذا خوری مایونز یا 2 قاشق غذا خوری سس کم چرب سالاد است. هنگام پخت روغن گیاهی مانند روغن زیتون یا کانولا به جای کره یا روغنهای حیوانی استفاده کنید.

8- حواستان به شکر باشد

لازم نیست از همه شیرینی ها صرف نظر کنید اما باید سعی کنید در هفته 5 سهم بیشتر شیرینی جات نخورید. هر سهم برابر با یک قاشق غذا خوری شکر یا مربا، یک فنجان لیموناد یا نصف فنجان شربت است. شیرینی جاتی انتخاب کنید که کم چرب باشند مثل ژله یا شکلات تلخ. به جای دسرهای پر چرب از بستنی کم چرب حاوی میوه های تازه مصرف کنید.

9- پتاسیم کافی دریافت کنید

مصرف پتاسیم کافی به کاهش فشار خون کمک می کند. بهتر است پتاسیم را از غذا دریافت کنید نه مکمل. سعی کنید 4700 میلی گرم پتاسیم در روز دریافت کنید. غذاهای زیر سرشار از پتاسیم هستند:

- سیب زمینی: 926 میلی گرم

- سیب زمینی شیرین: 540 میلی گرم

- موز: 420 میلی گرم

- آووکادو (نصف فنجان): 345 میلی گرم

- اسفناج پخته (نصف فنجان): 290 میلی گرم

رژیم دش را شروع کنید

این برنامه غذایی اصلا سخت نیست اما باید تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید. برای شروع، به مدت چند روز غذاهایی را که می خورید یادداشت کنید. سپس تغییرات مورد نظر را ایجاد کنید. هدفتان دریافت 2000 کالری در روز باشد. دریافت کالری لازم تا حد زیادی بستگی به بدن و میزان فعالیت شما دارد . از پزشک در این زمینه مشورت بگیرید.





نوع مطلب : مطالب علمی، 
برچسب ها : رژیم، رژیم دش، رژیم غذایی، رژیم غذایی دش، سلامتی بدن، سلامتی بدن با رژیم،
لینک های مرتبط :
رسول حسین زاده
چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394
شنبه 18 شهریور 1396 07:56 ق.ظ
I'm gone to tell my little brother, that he should also visit
this weblog on regular basis to obtain updated from most
up-to-date news.
دوشنبه 30 مرداد 1396 03:48 ب.ظ
An interesting discussion is worth comment.

I believe that you ought to publish more about this subject,
it may not be a taboo matter but generally people do not talk about these issues.
To the next! Best wishes!!
سه شنبه 17 مرداد 1396 02:27 ق.ظ
It's actually a nice and helpful piece of info. I am glad that you shared this useful info with us.
Please stay us informed like this. Thank you for sharing.
یکشنبه 15 مرداد 1396 12:34 ب.ظ
Hi, Neat post. There is an issue along with your website in internet explorer, would check this?
IE still is the market leader and a good portion of people will omit your wonderful
writing because of this problem.
جمعه 13 مرداد 1396 04:57 ب.ظ
We are a gaggle of volunteers and opening a brand new scheme in our community.

Your site provided us with helpful info to work on. You have performed an impressive activity and our
whole neighborhood might be thankful to you.
دوشنبه 28 فروردین 1396 05:42 ب.ظ
It's really a cool and useful piece of info. I'm happy that you shared this useful info with us.
Please stay us informed like this. Thank you for sharing.
دوشنبه 21 فروردین 1396 10:25 ب.ظ
For hottest news you have to visit web and on web I found this web page as a best website for newest
updates.
دوشنبه 23 اسفند 1395 03:57 ب.ظ
تور مشهد
سه شنبه 5 بهمن 1395 11:42 ق.ظ
مرسی
رسول حسین زادهخواهش میکنم دوست عزیز
یکشنبه 26 دی 1395 10:32 ق.ظ
عالی بود..
رسول حسین زادهممنون
چهارشنبه 22 دی 1395 11:57 ق.ظ
خیلی وبلاگ خوبیه. ممنون
رسول حسین زادهمن ممنونم از نظر شما
پنجشنبه 2 دی 1395 09:17 ق.ظ
با تشکر از سایت خوبتون
سه شنبه 23 آذر 1395 08:42 ق.ظ
وبلاگ خوبی دارید موفق باشید
شنبه 20 آذر 1395 04:41 ب.ظ
خیلی عالی بود. ممنون
چهارشنبه 19 آبان 1395 07:23 ق.ظ
تخفیف ویژه 10 هزار تومنی ریحون!
غذا رو سفارش بدید و 10 هزار تومن تخفیف بگیرید!
برای هر کسی که از لینک شما کد تخفیف رو بگیره هم 10 هزار تومن به حساب شما افزوده میشه!
برای گرفتن تخفیف 10 هزار تومنی مراحل زیر رو انجام بدید:
اول لینک رو باز کنید و کد تخفیف رو کپی یا یادداشت کنید
بعدش برید به صفحه اصلی سایت ریحون reyhoon.com و نرم افزار رو دریافت کنید (با گوشی برید و باید برنامه بازار رو داشته باشید)
بعد از نصب نرم افزار ثبت نام کنید (20 ثانیه طول میکشه نهایت!)
موقع سفارش غذا کد تخفیف رو بزنید تا 10 هزار تومن از هزینه غذا کم بشه
مثلا 20 هزار تومن غذا سفارش بدید فقط 10هزار تومن پرداخت میکنید
سوالی داشتید ایمیل بزنید
موفق باشی!

چهارشنبه 12 خرداد 1395 01:49 ق.ظ
خیلی عالی ممنونم.بسیار زیبا
رسول حسین زادهخواهش میکنم شما لطف دارید .
دوشنبه 10 خرداد 1395 11:49 ق.ظ
بسیار عالییی، ممنونم.
چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 05:45 ب.ظ
ممنون.
یکشنبه 4 بهمن 1394 11:56 ب.ظ

کسب درآمد ماهانه بالای 1 میلیون تومان
100 درصد تضمینی

توجه : پس از وارد شدن به لینک ها 15 ثانیه صبر کنید و سپس روی دکمه ی
سبز رنگ "رد کردن تبلیغ" کلیک کنید.

لینک آموزش برای آقایان:

http://bit.do/toopfile14

لینک آموزش برای خانم ها:

http://bit.do/toopfile13
چهارشنبه 1 مهر 1394 07:48 ق.ظ
مطالب بسیار مفید بود دوست عزیز
رسول حسین زادهسلام ممنون
سه شنبه 10 شهریور 1394 03:35 ب.ظ
وبلاگ زیبایی دارید و مطالب پر محتوا و مفید
موفق باشید
رسول حسین زادهسلام ممنون به وبلاگم سر زدید .
دوشنبه 9 شهریور 1394 08:13 ب.ظ
سلام وبلاگ زیبایی بود
رسول حسین زادهسلام ممنون
شما لطف دارید .
دوشنبه 9 شهریور 1394 04:22 ب.ظ
بلاگ تون عالیه ممنونم .
رسول حسین زادهسلام ممنون
شما لطف دارید .
پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 07:24 ب.ظ
سلام دوست گلم خوبی؟ وب خییییلی توپی داری خوشم اومد من خیلی مایلم با وبت تبادل بنر یا تبادل لینک و یا حتی تبادل پاپ آپ کنم اگه توهم موافقی حتما به وب سایتم سر بزن و نظرتو بگو یا به ای دی یاایمیلم بفرست جوابتو دوست گلchatbaranak.blog.irrangbar1375@yahoo.comتبادل با این چت روم هستش site-chat.ir بازدید بسیار خوبی هم داره اگه خواستی میتونم بازدیدشو نشونت بدممنتظر جوابت هستمممم♥♥♥
چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 11:33 ق.ظ
سلام
زیبایی و جذابیت اتاق یا خانه خود را چندین برابر کنید و همه را متعجب سازید.حتی دیدن تصاویر آن هم بسیار لذت بخش است.امتحان کنید. در صورت تمایل تبادل لینک هم داشته باشید. مرسییییییی منتظرم
چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 09:35 ق.ظ
سلام عزیزم وبلاگ بسیار زیبایی برای خودت برپا کردی من طرفدارت شدم به منم سر بزن
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




پیوند روزانه
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
آگهی رایگان - آگهی رایگان
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای وبلاگ شخصی رسول حسین زاده محفوظ است